poniedziałek, 7 listopada 2011

Jak szukać odpowiedniej pracy?

Jak szukać odpowiedniej pracy?

Autorem artykułu jest Kira F.



Gdzieś tam czeka Twoja wymarzona praca.

Chociaż być może w tej chwili nic na to nie wskazuje, ona na prawdę gdzieś jest. Musisz ją tylko znaleźć... i dostać rzecz jasna, zanim dostanie ją ktoś inny.
Gdzieś tam czeka Twoja wymarzona praca.

Chociaż być może w tej chwili nic na to nie wskazuje, ona na prawdę gdzieś jest. Musisz ją tylko znaleźć... i dostać rzecz jasna, zanim dostanie ją ktoś inny.

Skończyły się już dawno czasy, kiedy samo ukończenie studiów dawało Ci gwarancję zatrudnienia. Do historii przeszło też przepracowywanie w jednej, państwowej firmie całego życia. Teraz trzeba albo mieć plan swojej kariery, cel który od początu konsekwentnie realizujesz, albo będziesz się miotać po rynku pracy łapiąc co i rusz przypadkowych zajęć.

Nie wystarczy już umieć cokolwiek. Za mało też umieć wszystkiego po troche.

Teraz, żeby odnaleźć się w tej rzeczywistości, musisz mieć coś co Cię fascynuje - i wymyślić sposób żeby na tym zarabiać...

Nadszedł czas przedsiębiorczych, pewnych siebie ludzi

Tak na prawdę jednak nic nie gwarantuje obecnie stałego zatrudnienia. Jedyny sposób na to, żeby zawsze mieć dobre zajęcie to zrobić coś na własny rachunek; coś, co Cię pasjonuje, czego potrzebują inni ludzie i w czym będziesz na tyle dobra żeby móc się z tego utrzymać. To trudne, ale daje olbrzymią satysfakcję.

Jeżeli chcesz robić karierę w dużych firmach, międzynarodowych korporacjach, również możesz tego dokonać. Potrzebujesz jednak dokładnie tych samych cech, co przy pracy na własny rachunek: obiektywnego spojrzenia na swoje umiejętności, ciągłej chęci do nauki i podnoszenia kwalifikacji, zaangażowania w to co robisz i przede wszystkim planowania swoich działań i konsekwentnego ich realizowania.

Znajdź swoją branżę. Swoją. Nie aktualnie modną.

Zanim zaczniesz w ogóle szukać jakiejkolwiek pracy...:

1. Określ dokładnie swoje cechy charakteru, umiejętności, zainteresowania. Znajdź to co lubisz robić i w czym masz efekty lepsze, niż przeciętny człowiek.

2. Weź kartkę papieru i napisz czym chcesz się zajmować. Obok napisz dlaczego. Natychmiast wykreśl te punkty przy których pisze tylko "bo dobrze płacą".

3. Pozostałe przepisz sobie w kolejności ilości powodów i dopisz do nich te swoje cechy i umiejętności które mogą się w danej pracy przydać.

4. Przepisz jeszcze raz, tym razem zaczynając od punktu w którym znajduje się najwięcej cech i umiejętności. Tą wersję zachowaj. Powieś nad biurkiem. Cokolwiek.

Już? Więc wiesz już czym masz się zająć w życiu. Teraz pozostaje to zrealizować. To był pierwszy ale najważniejszy ze wszystkich krok.

I co dalej?

Skoro wiesz już jakiej pracy szukasz, rozejrzyj się po okolicy. Znajdź firmy zajmujące się tym co wyszło Ci że powinnaś robić. Nie ograniczaj się do przeglądania ogłoszeń - zaproponuj coś od siebie: osiągam dobre efekty w tym i tamtym, mogę przydać się w Państwa firmie w dziale XYZ, chętnie spotkam się osobiście...

Skorzystaj też z regionalnych pośredników pracy. Często mają całkiem pokaźną bazę propozycji, nie tylko pracy etatowej ale i staży czy zastępstw. Zdobędziesz na nich doświadczenie a to bardzo liczy się później dla Twojego potencjalnego pracodawcy.

Jeśli wyszło Ci jednak, że etaty to nie dla Ciebie, zacznij od zrobienia przykładowej oferty swoich usług. Wybierz do niej to wszystko, co sprawia że jest korzystniejsza niż inne, podobne. Ubierz ją w ładny tekst, dobierz grafikę, wydrukuj. Daj do oceny innym, niech powiedzą Ci czego brakuje i co powinnaś zmienić.

Kiedy już to zrobisz, rozejrzyj się wokół siebie: kto może potrzebować takich usług? Gdzie bywają potencjalni ich odbiorcy? W jaki sposób możesz nawiązać z nimi kontakt? Wykorzystaj wymyślone sposoby i sprawdź, jakie dadzą efekty. Jeśli dobre, porzuć plany etatowe i zacznij myśleć o własnej fimie...
---

Autorka: Kira®
Więcej moich tekstów znajdziesz tutaj: http://cyber-girl.net


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz